Μενού Κλείσιμο

Εφαρμογές στο Πεδίο Ι

Εφαρμογές στο Πεδίο Ι

Το συγκεκριμένο μάθημα το οποίο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Πρακτικής Κατάρτισης και Πρακτικής Άσκησης αφορά στην Ολιστική Προσέγγιση του Μαθησιακού Περιβάλλοντος στο Νηπιαγωγείο.

Αναλύονται οι διάφορες πτυχές που αφορούν την Οργάνωση της μάθησης: (α) Περιεχόμενο, στάδια και φάσεις του προγραμματισμού του διδακτικού έργου, (β) Χρονικό πλαίσιο και παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ημερήσιου προγράμματος, (γ) Ζώνες απασχόλησης με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και (δ) Τα μαθησιακά πλαίσια στο ημερήσιο πρόγραμμα.

Ταυτόχρονα, δίνεται έμφαση στην ποιότητα και οργάνωση του φυσικού περιβάλλοντος στο νηπιαγωγείο: (α) Ανθρωποκεντρική προσέγγιση του χώρου, (β) Ο χώρος ως τρίτος παιδαγωγός, (γ) Οργάνωση και παιδαγωγική αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου σε συνάρτηση με τους σκοπούς και τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος και τις ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, (δ) Βασικά κριτήρια ποιότητας και (ε) Ο χώρος της τάξης και η οργάνωση επιμέρους ενοτήτων χώρου.

Τέλος, πραγματοποιούνται σεμινάρια που αφορούν την επαφή των φοιτητών/τριών με το Γραφείο Εκπαιδευτικού Υλικού του ΤΕΕΠΗ και περιγράφονται ποικίλες προοπτικές αξιοποίησής του. Παράλληλα, αναλύεται η σημασία και μεθοδολογία της συνεργασίας σε ομάδες και προτείνονται πρακτικές στρατηγικού σχεδιασμού και τεχνικές δεσίματος της ομάδας.

 

Το αναλυτικό περίγραμμα του μαθήματος είναι διαθέσιμο στον Οδηγό Σπουδών