∆ιατµηµατικό ∆ιαπανεπιστηµιακό Πρόγραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Κοινωνικο-πολιτισµική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Εµψυχωτών» (δέχονταν εισακτέους από 2003-04 έως 2007-08)
Το ∆∆ΠΜΣ «Κοινωνικο-πολιτισµική εκπαίδευση και κατάρτιση εµψυχωτών» υλοποιήθηκε από το Τ.Ε.Ε.Π.Η. σε συνεργασία µε τον Τοµέα Ψυχολογίας του Τµήµατος Φιλοσοφίας -Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας (ΦΠΨ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών και το Τµήµα Επιστηµών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασµού (ΤΕΠΑΕΣ) του Πανεπιστηµίου Αιγαίου.
Το ∆∆ΠΜΣ εντάχθηκε στις δράσεις του ΕΠΕΑΕΚ II (έως το 2008).
Το ∆∆ΠΜΣ λειτούργησε στην Αλεξανδρούπολη από το ακαδηµαϊκό έτος 2003-04 µέχρι και το ακαδηµαϊκό έτος 2010-11. Δέχονταν εισακτέους από το ακαδημαϊκό έτος 2003-04 μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2007-08. Σ’ αυτό εισάγονταν 25 Μεταπτυχιακοί/Μεταπτυχιακές φοιτητές/φοιτήτριες. Η φοίτηση ήταν υποχρεωτική, διάρκειας τεσσάρων (4) εξαµήνων και οδηγούσε στη λήψη Μεταπτυχιακού ∆ιπλώµατος Ειδίκευσης Παιδαγωγού σε µια από τις δύο κατευθύνσεις:
α) «Κοινωνική και Πολιτισµική Εκπαίδευση» και
β) «Ενισχυτική Προσχολική Εκπαίδευση».
∆ιευθύντρια: |
Λούκια Μπεζέ, Καθηγήτρια Ψυχολογίας Τ.Ε.Ε.Π.Η. – ∆.Π.Θ. |
Επιστηµονικά Υπεύθυνος από το ΦΠΨ – ΕΚΠΑ: |
Ηλίας Μπεζεβέγκης, Καθηγητής Ψυχολογίας |
Επιστηµονικά Υπεύθυνη από το ΤΕΠΑΕΣ-Π. Αιγαίου: | Μαρία Καΐλα, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής Ψυχολογίας |
Εσωτερικός Κανονισμός (2003-2005) (pdf)
Εσωτερικός Κανονισμός (2006-2008) (pdf)
Πρόγραμμα μαθημάτων 2003-06
1ο εξάμηνο (2003-04, 2004-05) |
Κ1 – Επιστημολογία – Δεοντολογία και επιστήμες της εκπαίδευσης – Μεθοδολογία έρευνας και επεξεργασία δεδομένων |
Κ2α – Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της εκπαίδευσης – Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις |
Κ3 – Γνώση του παιδιού – Σχέση με τη γνώση |
Α1 – Λαϊκός Πολιτισμός – Μειονοτικό φαινόμενο – Πολυπολιτισμικότητα και Δια-πολιτισμικότητα |
Β1 – Από την πράξη στη σκέψη – Παραγωγική συλλογιστική |
2ο εξάμηνο (2003-04, 2004-05) |
Κ2β – Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της εκπαίδευσης – Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις |
Κ4 – Προγράμματα τεχνολογικής και κοινωνικής καινοτομίας |
Κ5 – Το παιδί και το παιχνίδι |
Α2 – Προγράμματα αγωγής υγείας |
Β2 – Μάθηση και γνωστικές, συναισθηματικές, κοινωνικές ιδιαιτερότητες |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – Σεμινάρια |
3ο εξάμηνο (2004-05, 2005-06) |
Α3 – Το παιδί στο φυσικό περιβάλλον και στον ανθρωπογενή χώρο (αστικό και περιφερειακό) – Αειφόρος ανάπτυξη |
Β3 – Γλώσσα – Αναγνωστικές εμψυχώσεις |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – Διεξαγωγή |
4ο εξάμηνο (2004-05, 2005-06) |
Α4 – Ιδιότητα του πολίτη – Εκπαίδευση για τη δημοκρατία και την ειρήνη |
Α5 – Το παιδί και ο μύθος |
Β4 – Το σώμα και ο χώρος |
Β5 – Ψυχολογική επάρκεια και ψυχική ανθεκτικότητα: προστατευτικοί παράγοντες και παράγοντες επικινδυνότητας |
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Εκπόνηση |
Πρόγραμμα μαθημάτων 2006-08
1ο εξάμηνο (2006-07, 2007-08) |
Κ1 – Πολιτισμοί, κουλτούρες και ταυτότητες |
Κ2 – Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις της κοινωνικο-πολιτισμικής εμψύχωσης – Νέες τεχνολογίες και εκπαιδευτικές καινοτομίες |
Κ3 – Το παιδί στο κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον |
Α1 – Το παιδί στο φυσικό περιβάλλον και στον ανθρωπογενή χώρο (αστικό και περιφερειακό) |
Β1 – Διαγνωστική αξιολόγηση – Δυσκολίες κατά τη μάθηση – Συμβουλευτική προσέγγιση των γονέων |
2ο εξάμηνο (2006-07, 2007-08) |
Κ4 – Έκφραση του παιδιού μέσα από το παιχνίδι και τη ζωγραφική – Η ζωγραφική και η μουσική ως εργαλείο εμψύχωσης |
Κ5 – Μεθοδολογία έρευνας και επεξεργασία δεδομένων – Δεοντολογία και επιστήμες της εκπαίδευσης |
Α2 – Ιδιότητα του πολίτη – Εκπαίδευση για τη δημοκρατία και την ειρήνη |
Α3 – Παιδική λογοτεχνία και λαϊκή αφηγηματολογία ως εργαλεία εμψύχωσης |
Β2 – Ενίσχυση της μάθησης μέσω της κίνησης |
Β3 – Ενισχυτικά προγράμματα για τη γλώσσα και τα μαθηματικά – Αναγνωστικές εμψυχώσεις |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – Σεμινάρια |
3ο εξάμηνο (2007-08, 2008-09) |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – Σεμινάρια |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – Διεξαγωγή |
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Σεμινάρια |
4ο εξάμηνο (2007-08, 2008-09) |
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Σεμινάρια |
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Εκπόνηση |