Το περιεχόμενο διαθρώνεται στους παρακάτω άξονες:
Προσδιορίζοντας την εικόνα. Είδη εικόνων. Ιστορικότητα της εικόνας.
Η εικόνα ως κείμενο. Όρια και διασυνδέσεις εικόνας- κειμένου.
Οπτικός πολιτισμός / Οπτικός Γραμματισμός: η σημασία του να μεγαλώνει ένα παιδί σε ένα κόσμο κατασκευασμένο από εικόνες.
Η απεικόνιση του φύλου, της τάξης, της εθνοτικής ομάδας, της ηλικίας, της ικανότητας.
Χρήσεις της εικόνας. Θεωρία και Κριτική.
Ανάλυση και ερμηνεία εικόνας.
Νέες Τεχνολογίες και ψηφιακά μέσα: η εξέλιξη στην παραγωγή και διάχυση των εικόνων. Media and Information Literacy (MIL)
Καλές πρακτικές και προτάσεις αξιοποίησης της εικόνας στην Προσχολική Εκπαίδευση.
Προβολή, σχολιασμός και ανάλυση τεκμηρίων: διαφήμιση, έργα τέχνης, παιδικό σχέδιο, εικονογραφημένα αναγνώσματα για παιδιά, ταινίες για παιδιά (μυθοπλαστικές/ τεκμηρίωσης).
Ασκήσεις βιωματικής κατανόησης, αξιολόγησης και αναστοχασμού γύρω από εικόνες
Οπτικός Γραμματισμός
- Κωδ. Μαθήματος: Κ 41 Ε
- Εξάμηνο: 8o Εξάμηνο
- Υποχρεωτικό: Υποχρεωτικό Κατ' επιλογήν
- Διδάσκοντες: Μαρία (Μαρέττα) Σιδηροπούλου
- Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: Ναι
- Ώρες Θεωρίας: 3
- Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου:
- Ώρες Διδασκαλίας: 3
- Πιστωτικές Μονάδες: 4.5