Το μάθημα οργανώνεται σε τρεις ενότητες.
Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται η ιστορία των ιδεών πού οδήγησαν στον προβληματισμό, την συζήτηση, την διερεύνηση και την υιοθεσία του ακρωνυμίου STEM. Παρουσιάζονται οι λόγοι οι οποίοι οδήγησαν στην αναζήτηση ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής προσέγγισης ως προς τα αντικείμενα που απαρτίζουν το STEM.
Στην δεύτερη ενότητα εξετάζονται αναλυτικά τα παιδαγωγικά ζητήματα που αφορούν την ενοποίηση των αντικειμένων του STEM και θεμελιώνεται η υπεροχή της ενοποιημένης προσέγγισης επιστημολογικά και παιδαγωγικά.
Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζονται, αναλύονται και αξιολογούνται παραδείγματα STEM από διαφορετικές προσεγγίσεις όπως η μεθοδολογία επίλυσης προβλήματος, ο σχεδιασμός, η κατασκευή, και η διερευνητική/ανακαλυπτική διαδικασία.