Σκοπός του μαθήματος, είναι η εξοικείωση των φοιτητών με θέματα Διδακτικής της Εικαστικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο.
Το μάθημα έχει βιωματικό χαρακτήρα. Επιδιώκεται η απόκτηση έμπρακτων γνώσεων, πρακτικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, με στόχο την προσωπική και επαγγελματική ανέλιξη.
Το μάθημα κινείται σε τρεις άξονες:
Ο πρώτος άξονας είναι η δόμηση ενός μαθήματος και ο σχεδιασμός του, η οργάνωση και η υλοποίησή του. Η σημασία της διαθεματικής διάστασης στην υλοποίηση της διδασκαλίας. Σχεδιασμός μαθημάτων για την βιωματική προσέγγιση ενός έργου τέχνης. Μελέτη πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο, με έμφαση στην αξιοποίηση της εικαστικής έκφρασης και των έργων τέχνης. Ιστορία της τέχνης: Γνωριμία με σημαντικά καλλιτεχνικά ρεύματα και καλλιτέχνες, με έμφαση στην εκπαιδευτική τους αξία.
Ο δεύτερος άξονας είναι το παιδί προσχολικής ηλικίας: Η κατανόηση του ρόλου της δημιουργικής έκφρασης για την ανάπτυξή του. Η εξέλιξη της αντίληψης, σε σχέση με την γλώσσα του σχεδίου, η σημασία και ο ρόλος του στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας. Το παιδικό ιχνογράφημα ως μέσο έκφρασης, διάγνωσης αλλά και θεραπείας ιδιαιτεροτήτων. Η ψυχοθεραπευτική διάσταση της δημιουργικής διαδικασίας, θεραπεία μέσω της τέχνης.
Ο τρίτος άξονας είναι η γνωριμία του φοιτητή, -τριας, με διαφόρων ειδών τεχνικές ζωγραφικής (στένσιλ, χαρακτική με λαδοπαστέλ, μικτές τεχνικές κλπ.), αλλά και τρισδιάστατες κατασκευές (πλαστική με πηλό, ζυμάρι ή πλαστελίνη), όπως και η αξιοποίηση άχρηστων και απορρίψιμων υλικών (μάσκες, κούκλες, κατασκευές κλπ.).