Μενού Κλείσιμο

Θέματα Ανάπτυξης της Μαθηματικής Σκέψης στην Προσχολική Εκπαίδευση

  • Κωδ. Μαθήματος: Θ 14 Ε
  • Εξάμηνο: 7o Εξάμηνο
  • Υποχρεωτικό: Υποχρεωτικό Κατ' επιλογήν
  • Διδάσκοντες:
  • Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: Ναι
  • Ώρες Θεωρίας: 2
  • Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου: 1
  • Ώρες Διδασκαλίας: 3
  • Πιστωτικές Μονάδες: 4.5

Θέματα Ανάπτυξης της Μαθηματικής Σκέψης στην Προσχολική Εκπαίδευση

Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει ένα συστηματικό πλαίσιο αρχών, στόχων και μεθόδων για την οργάνωση και κατανόηση της ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Το περιεχόμενό του καλύπτει διεπιστημονικά το αντικείμενο των πρωτομαθηματικών εννοιών συνδέοντας σύγχρονα ερευνητικά αποτελέσματα τόσο από το χώρο της ψυχολογίας όσο και από το χώρο της εκπαίδευσης με στόχο οι φοιτητές/τριες να είναι σε θέση να συνδυάζουν την έρευνα με την πράξη. Οι φοιτητές/τριες χρησιμοποιώντας σύγχρονα πορίσματα ερευνών ενθαρρύνονται να διερευνήσουν τη δόμηση και ανάπτυξη των διαδικασιών της απόκτησης γνώσης από το παιδί των εννοιών του αριθμού και των πράξεων. Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται ερευνητικά δεδομένα που αφορούν την προφορική ακολουθία των αριθμών, την απαρίθμηση, την κατανόηση και χρήση της γραφής του αριθμού, τη διατήρηση του αριθμού, τη λύση προβλημάτων και τις τέσσερις πράξεις της αριθμητικής. Επιπλέον, συζητούνται οι πολιτισμικές και κοινωνικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης με κέντρο αναφοράς την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των παιδιών.

Το αναλυτικό περίγραμμα του μαθήματος είναι διαθέσιμο στον Οδηγό Σπουδών