Το συγκεκριμένο μάθημα της πρακτικής περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους ενότητες: (α) Φροντιστήριο Κινδύνων και Ατυχηµάτων και (β) Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικής Μονάδας.
Α) Φροντιστήριο Κινδύνων και Ατυχηµάτων
Το φροντιστήριο απευθύνεται στους/στις φοιτητές/τριες των παιδαγωγικών τµηµάτων µε σκοπό να τους ενηµερώσει πάνω σε θέµατα πρώτων βοηθειών και να τους καταστήσει ικανούς να αντιµετωπίζουν ατυχήµατα στο χώρο της εργασίας, κυρίως σε σχέση µε τους µαθητές τους.
Παράλληλα, τους βοηθά στην αντιµετώπιση µε ψυχραιµία ατυχηµάτων στο σπίτι και στις διακοπές και τους διδάσκει τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Σκοπός του φροντιστηριακού µαθήµατος είναι να προετοιµάσει τους/τις φοιτητές/τριες, µέσα από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα αποκτήσουν, για τη σωστή αντιµετώπιση και διαχείριση θεµάτων που σχετίζονται µε τη βασική υποστήριξη της ζωής και την προνοσοκοµειακή υποστήριξη της ζωής στο τραύµα. Η εκπαίδευση θα έχει κατά βάση πρακτικό χαρακτήρα µε την εφαρµογή σχετικών αλγορίθµων και πρωτοκόλλων, θα πραγµατοποιείται µε τη βοήθεια συγχρόνων προπλασµάτων που έχουν κατασκευαστεί γι’ αυτό το σκοπό και θα ολοκληρώνεται σε 6 τρίωρες θεµατικές ενότητες όπου η παρουσία των φοιτητών/τριών θα είναι υποχρεωτική. Επιπλέον ο/η φοιτητής-τρια παίρνει πιστοποίηση μέσω του Ε.Κ.Α.Β, εγκεκριμένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ERC) αφού θα έχει παρακολουθήσει υποχρεωτική άσκηση πεδίου διάρκειας 5 ωρών.
Β) Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικής Μονάδας
Σχεδιασµός και αναλυτική περιγραφή των σταδίων οργάνωσης, διοίκησης, διαχείρισης και επιχειρηματικής λειτουργίας, καθώς και θέματα υγιεινής και ασφάλειας ενός εκπαιδευτικού χώρου. Η οργάνωση ενός εκπαιδευτικού χώρου προσχολικής ηλικίας γίνεται µε προτεραιότητα στις οικονομοτεχνικές, διοικητικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες και λειτουργίες του.
Γ1) Οργάνωση σχολικής βιβλιοθήκης
Στο σεµινάριο αυτό αναλύονται οι στόχοι µιας καλά οργανωµένης (προ)σχολικής βιβλιοθήκης, παρουσιάζεται ο χώρος ή οι χώροι που απαιτούνται και ο τρόπος σύµφωνα µε τον οποίο θα διαµορφωθούν, η συγκρότηση της συλλογής υλικού από το προσωπικό (νηπιαγωγοί), ο τρόπος οργάνωσης του υλικού σύµφωνα µε το ∆εκαδικό Σύστηµα Ταξινόµησης Melvil Dewey και τέλος ο κανονισµός λειτουργίας της βιβλιοθήκης.
