Μενού Κλείσιμο

Αξιολόγηση και Στήριξη Παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες

  • Κωδ. Μαθήματος: Ψ 34 Ε
  • Εξάμηνο: 8o Εξάμηνο
  • Υποχρεωτικό: Υποχρεωτικό Κατ' επιλογήν
  • Διδάσκοντες:
  • Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: Ναι
  • Ώρες Θεωρίας: 3
  • Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου:
  • Ώρες Διδασκαλίας: 3
  • Πιστωτικές Μονάδες: 4.5

Αξιολόγηση και Στήριξη Παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες

Περιεχόμενο Μαθήματος

  • Ιστορική αναδρομή: Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
  • Η έννοια της προσαρμοστικής συμπεριφοράς.
  • Μαθησιακό προφίλ και χαρακτηριστικά των ατόμων με:
    • Μακροχρόνια ασθένεια (Διαταραχές ακοής, Διαταραχές όρασης, Αισθητηριακές διαταραχές).
    • Προβλήματα προσαρμογής (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας,  έκπτωση λειτουργικότητας, συναισθηματικές δυσκολίες)
    • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία)- Δυσλειτουργία της ομιλίας (Αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές του λόγου, Δυσαρθρία, Τραυλισμός)
    • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (Αυτισμός ως διαταραχή της ψυχολογικής ανάπτυξης του ατόμου)
    • Διαταραχές νοητικού δυναμικού (Έννοια και φύση της νοητικής καθυστέρησης – Θεωρητικές προσεγγίσεις στη νοητική καθυστέρηση).
  • Θεωρητικά μοντέλα προσέγγισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Μέθοδοι αξιολόγησης των συναισθηματικών & συμπεριφορικών δυσκολιών των μαθητών.
  • Σχεδιασμός υποστήριξης και σύγχρονες τάσεις για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Στρατηγικές, εργαλεία).
  • Συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα συμπεριφοράς των μαθητών.
  • Υπηρεσίες ψυχικής υγείας και φροντίδας παιδιών και εφήβων (Oργάνωση και λειτουργία υπηρεσιών ψυχικής υγείας).

 

 

Το αναλυτικό περίγραμμα του μαθήματος είναι διαθέσιμο στον Οδηγό Σπουδών