Το συγκεκριμένο μάθημα περιλαμβάνει δύο επιμέρους ενότητες: (α) Κουκλοθέατρο για Παιδιά και (β) Αισθητική Αγωγή.
Κουκλοθέατρο για Παιδιά
Μέσα από το συνδυασµό θεωρίας και πρακτικής διδάσκονται τα εξής:
Είδη θεαµάτων για παιδιά. Το θέατρο για παιδιά και η σχέση των θεατρικών κειµένων µε την εποχή τους. Από το κείμενο στην παράσταση: τεχνικές και εφαρµογή τους, ανάλυση ρόλων, κανόνες και κώδικες σκηνικής ερμηνείας και απόδοσης. Παραδείγματα δράσεων: έκφραση και δημιουργικότητα μέσω µίµησης και παντοµίµας, ασκήσεις φωνής και χρήση της αναπνοής, αυτοσχεδιασµοί και παιχνίδια ρόλων, δημιουργία περιβάλλοντος δράσης, κατασκευή κούκλας, μέθοδος συγγραφής μικρού θεατρικού κειμένου για παιδιά.
Αισθητική Αγωγή
Στο μάθημα, επιχειρείται με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο, η εισαγωγή στα βασικά στοιχεία της Εικαστικής διαμόρφωσης (Σημείο-γραμμή-σχήμα-επίπεδο-χρώμα-χώρος-σύνθεση), ώστε οι φοιτητές-τριες να γνωρίσουν την αλφάβητο της εικαστικής γλώσσας και να μπορούν να δημιουργήσουν ελεύθερα τα δικά τους εικαστικά έργα.
Η επαφή των φοιτητών/τριών με σημαντικά ρεύματα της τέχνης και έργα τέχνης διαφόρων εποχών της Ιστορίας, τους προσφέρει γνώση και παραδείγματα για τη χρήση της Εικαστικής γλώσσας, στις διάφορες εποχές. Η βιωματική προσέγγιση των έργων, προσφέρει την άμεση επαφή, ερμηνεία και κατανόηση, και λειτουργεί ως πηγή έμπνευσης για το δικό τους εικαστικό παιχνίδι.
Η απόκτηση δεξιοτήτων μέσα από τη γνωριμία των φοιτητών/τριών με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, εργαλεία, μέσα και υλικά, και πώς με αυτά μπορούν να οργανώσουν και υλοποιήσουν ένα εργαστήριο στο σχολείο, τους εξοπλίζουν με εφόδια για την διδακτική πράξη. Η κατανόηση της γλώσσας του σχεδίου και η εξέλιξή της κατά την παιδική ηλικία, όπως και η σημασία του παιδικού σχεδίου στην κατανόηση του ψυχισμού των παιδιών, είναι ένα ακόμη εφόδιο για τους αυριανούς παιδαγωγούς της προσχολικής ηλικίας.
