Πρόγραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) «Καινοτόµες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισµικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα» (Έναρξη το ακαδηµαϊκό έτος 2013-14)
Από το εαρινό εξάµηνο του ακαδηµαϊκού έτους 2013-14 ξεκίνησε να λειτουργεί το Π.Μ.Σ. του ΤΕΕΠΗ «Καινοτόµες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισµικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα». Δε δέχεται πλέον νέους εισακτέους. Οι τελευταίοι εισακτέοι στο Π.Μ.Σ. εισήχθησαν το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2017-18. Ολοκληρώθηκε η λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2022. Το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 ξεκίνησε να λειτουργεί το Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής: Καινοτόµες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισµικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα» που το αντικατέστησε.
Στο Π.Μ.Σ. εισάγονται 28 Μεταπτυχιακοί/Μεταπτυχιακές φοιτητές/φοιτήτριες. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική, διάρκειας τεσσάρων (4) εξαµήνων και οδηγεί στη λήψη Μεταπτυχιακού ∆ιπλώµατος Ειδίκευσης.
Το Π.Μ.Σ. έχει δύο κατευθύνσεις:
α) «Άτυπες, µη τυπικές και τυπικές µορφές εκπαίδευσης», και
β) «Εκπαίδευση στη διαπολιτισµική ετοιµότητα»
Διάρθρωση του Προγράµµατος Σπουδών
1ο εξάµηνο σπουδών: |
4 µαθήµατα κορµού |
|
2ο εξάµηνο σπουδών: |
5 µαθήµατα για κάθε κατεύθυνση |
|
Σύνολο 1ου έτους: |
9 µαθήµατα |
|
3ο εξάµηνο σπουδών: |
Σεµινάρια και βιωµατικά εργαστήρια. Σχεδιασµός και Υλοποίηση Πρακτικής Άσκησης |
|
4ο εξάµηνο σπουδών: |
Συγγραφή διπλωµατικής εργασίας |
|
Σύνολο 2ου έτους: |
Πρακτική Άσκηση και Μεταπτυχιακή ∆ιπλωµατική Εργασία |
Ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών
1ο Εξάμηνο
Τίτλος | |||
---|---|---|---|
Εθνοπολιτισμικές διαφορές και κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση |
|||
Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις/όψεις της κοινωνικο-πολιτισμικής εμψύχωσης |
|||
Εκπαιδευτική έρευνα: μέθοδοι συλλογής και ανάλυσης δεδομένων |
|||
Επιλογή ενός μαθήματος από τη λίστα των προσφερόμενων κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων |
|||
Δια βίου μάθηση και εκπαίδευση ενηλίκων |
|||
Εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού, ψηφιακές ιστορίες και πολυμεσικές εφαρμογές |
2ο Εξάμηνο (Α’ Κατεύθυνση: Άτυπες, μη τυπικές και τυπικές μορφές εκπαίδευσης)
Τίτλος | |||
---|---|---|---|
Καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης |
|||
Κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης και της μάθησης |
|||
Εθνογραφικές εφαρμογές στις τυπικές και τις άτυπες μορφές εκπαίδευσης |
|||
Επιλογή δύο μαθημάτων από τη λίστα των προσφερόμενων κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων |
|||
Ειδικά θέματα και εφαρμογές: Παρεμβάσεις σε παιδιά με χρόνια ασθένεια Ειδικά θέματα και εφαρμογές: Συνεργατικές μορφές εκπαίδευσης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία |
|||
Ειδικά θέματα και εφαρμογές: Πρακτικές μουσειακής αγωγής και φιλαναγνωσίας σε τυπικές και άτυπες ομάδες εκπαίδευσης |
|||
Ειδικά θέματα και εφαρμογές: Εκπαίδευση μέσα από μουσική και θεατρική δράση |
2ο Εξάμηνο (Β’ Κατεύθυνση: Εκπαίδευση στη διαπολιτισμική ετοιμότητα)
Τίτλος | |||
---|---|---|---|
Μελέτη της ετερότητας – διαπολιτισμική ετοιμότητα |
|||
Διδασκαλία της ελληνικής σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα |
|||
Εθνογραφικές εφαρμογές στις τυπικές και τις άτυπες μορφές εκπαίδευσης |
|||
Επιλογή δύο μαθημάτων από τη λίστα των προσφερόμενων κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων |
|||
Εκπαίδευση μειονοτήτων και μεταναστών |
|||
Αφηγήσεις της διαφορετικότητας: κείμενα και ιδεολογίες |
|||
Μέσα επικοινωνίας σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα |
3ο Εξάμηνο
Τίτλος | |||
---|---|---|---|
Μεταπτυχιακή Πρακτική Άσκηση |
4ο Εξάμηνο
Τίτλος | |||
---|---|---|---|
Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία |
Στοιχεία επικοινωνίας
∆ιευθύντρια Π.Μ.Σ.: Αναστασία Οικονομίδου, Καθηγήτρια