Μενού Κλείσιμο

Εκπονηθείσες Διδακτορικές Διατριβές

∆ιδακτορικές ∆ιατριβές που εκπονήθηκαν στο Τ.Ε.Ε.Π.Η.

  1. Πολυξένη – Μαρία Μωραΐτη, «Ο ρόλος του µαγικού βοηθού στην εξέλιξη του παραµυθιού. Παραµυθολογική µελέτη», 2001. Επιβλέπουσα: Βασιλική Κοντογιάννη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  2. Ευαγγελία Σεραφείµ-Ρηγοπούλου, «Η εκπαιδευτική πραγµατικότητα στην Α/βαθµια εκπαίδευση στο Νοµό Έβρου, µέσα από το ρόλο και έργο του δασκάλου», 2002. Επιβλέπων: Αθανάσιος Βακαλιός, Αναπληρωτής Καθηγητής.
  3. Γαλήνη Ρεκαλίδου, «Χωρο-χρονική δόµηση και γραφική ικανότητα παιδιών προσχολικής ηλικίας», 2002. Επιβλέπουσα: Λουκία Μπεζέ, Καθηγήτρια.
  4. Βασιλική Βασιλούδη, «Η εφηµερίς των παίδων και ο Μ. ∆. Καλαποθάκης: Παράµετροι ενός παιδικού περιοδικού του 19ου αιώνα», 2004. Επιβλέπουσα: Ζωή Γαβριηλίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια.
  5. Άννα Αντωνοπούλου, «Ευαισθητοποίηση των αισθήσεων και αποκλίνουσα σκέψη των νηπίων», 2004. Επιβλέπουσα: Λουκία Μπεζέ, Καθηγήτρια.
  6. Παναγιώτα Πολίτη, «Κοινωνική συγκρότηση και πολιτισµική ταυτότητα σε µια δίγλωσση κοινότητα: Αγία Άννα (Κούκουρα) Βοιωτίας», 2006. Επιβλέπουσα: Παρασκευή Κουφάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  7. Αλέξανδρος Παπάνης, «Στρατηγικές εκµάθησης των Μουσουλµανόπαιδων της Θράκης που µαθαίνουν την Αγγλική ως Ξένη Γλώσσα», 2009. Επιβλέπουσα: Ζωή Γαβριηλίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια.
  8. Βασιλική Βόντσα, «Συσχέτιση των στάσεων των εκπαιδευτικών των διαπολιτισµικών γυµνασίων προς τους αλλόγλωσσους µαθητές και των πρακτικών που εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας», 2012. Επιβλέπουσα: Λέλα Γώγου, Καθηγήτρια.
  9. Ευθυµία Πεντέρη, «Ψυχοπαιδαγωγικές διαστάσεις της σχέσης οικογένειας και νηπιαγωγείου: ∆ιερεύνηση της γονικής εµπλοκής και των παραγόντων που την επηρεάζουν», 2012. Επιβλέπουσα: Γαλήνη Ρεκαλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  10. Άννα Αφεντουλίδου, «Τζάνι Ροντάρι – Ευγένιος Τριβιζάς: ανατρεπτικές πτυχές του έργου τους», 2014. Επιβλέπουσα: Αναστασία Οικονομίδου, Επίκουρος Καθηγήτρια.
  11. Βηθλεέμ Τσιτάκη, «Η Διαχείριση των εθνοπολιτισμικών ταυτοτήτων των εκπαιδευτικών στη σχέση τους με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας της μειονότητας της Θράκης: το παράδειγμα επεξεργασίας αφηγηματικών – λογοτεχνικών κειμένων στο Νηπιαγωγείο», 2016. Επιβλέπουσα: Παρασκευή Κουφάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  12. Δημήτριος Στεφανίδης, «Λειτουργία των Σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Περιοχή της Θράκης. Μία Κοινωνιολογική Προσέγγιση», 2018. Επιβλέπουσα: Λέλα Γώγου, Καθηγήτρια.
  13. Μαρία Βαρσαμά, «Ανάστροφος Σχεδιασμός Παραδοσιακών Προγραμμάτων: Παράδειγμα από τα Μαθήματα των Φυσικών Επιστημών για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας και Μαθητές Α’-Γ’ Τάξης Δημοτικού. Μια Προσέγγιση Εκπαιδευτικής Συμπερίληψης», 2019. Επιβλέπουσα: Αναστασία Δημητρίου, Καθηγήτρια.
  14. Μαρία Τριανταφύλλου, «Φυτά και ζώα στο ελληνικό λαϊκό παραμύθι. Οι σχέσεις τους με τον άνθρωπο», 2020. Επιβλέπουσα: Δέσποινα Δαμιανού, Επίκουρη Καθηγήτρια (αφυπηρετήσασα)
  15. Ευγενία Δουλάμη, «Διερεύνηση των αντιλήψεων στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σχετικά με τον ρόλο του σύγχρονου σχολείου στην προαγωγή της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία», 2020. Επιβλέπουσα: Αναστασία Δημητρίου, Καθηγήτρια.
  16. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, «Ο πολιτισμικά διαφορετικός μαθητής στο δημόσιο ελληνικό δημοτικό σχολείο: ο λόγος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κατά την περίοδο 1990 – 2010», 2021. Επιβλέπων: Γεώργιος Μαυρομμάτης, Αναπληρωτής Καθηγητής.
  17. Ευμορφία Μαλκοπούλου, «Διερεύνηση του εννοιολογικού πεδίου εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και των νηπίων για την έννοια του οικοσυστήματος», 2021. Επιβλέπουσα: Αναστασία Δημητρίου, Καθηγήτρια.
  18. Θεοπούλα Καρανικολάου, «Αναπαραστάσεις του θηλυκού στην ελληνική παιδική λογοτεχνία: τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία του σήμερα», 2022. Επιβλέπουσα: Αναστασία Οικονομίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  19. Δέσποινα Βασιλειάδου, «Αυτοαξιολόγηση των μαθητών και σχολική επίδοση: Μελέτη των μεταξύ τους σχέσεων και οι απόψεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών», 2022. Επιβλέπων: Κωνσταντίνος Καραδημητρίου, Επίκουρος Καθηγητής
  20. Άρτεμις Παπαηλία, «Μια εικόνα ισούται με χίλιες … ιστορίες: Τα βιβλία χωρίς λόγια και ο εννοούμενος αναγνώστης τους», 2022. Επιβλέπουσα: Αναστασία Οικονομίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  21. Νικόλαος Καριπίδης, «Ενσωμάτωση συνεργατικών εργαλείων του παγκοσμίου ιστού σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: αξιοποίηση του μοντέλου TPACK στο σχεδιασμό ενός προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με Wiki», 2022. Επιβλέπων: Δημήτριος Πρέντζας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
  22. Ευάγγελος Τζισλής, «Ο Λόγος περί μετανάστευσης στον χώρο των εκπαιδευτικών: «Λόγοι» (Discourses) Ελλήνων εκπαιδευτικών και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών για τους μετανάστες στην Ελλάδα», 2022. Επιβλέπων: Αντώνιος Σαπουντζής, Αναπληρωτής Καθηγητής.
  23. Φανή Μοκαΐτη, «Η σχέση της γλωσσικής ανάπτυξης με την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας: μία διαχρονική μελέτη», 2023. Επιβλέπουσα: Αλεξάνδρα Καρούσου, Επίκουρη Καθηγήτρια.
  24. Κυριακή Καραγιάννη, «Οι κοινωνιο-ψυχολογικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην ερμηνεία του εκφοβισμού: Αναλύοντας την κατασκευή των κοινωνικών δικτύων, της κοινωνικής ιεραρχίας και των κοινωνικών ταυτοτήτων στον λόγο έφηβων μαθητών», 2023. Επιβλέπων: Αντώνιος Σαπουντζής, Αναπληρωτής Καθηγητής.
  25. Ανθούλα Νεραντζίδου, «Ο φάκελος αξιολόγησης (portfolio): Διερεύνηση των παραμέτρων της εφαρμογής του στο νηπιαγωγείο», 2024. Επιβλέπουσα: Γαλήνη Ρεκαλίδου, Ομότιμη Καθηγήτρια.
  26. Ειρήνη Παπαναστασάτου, «Γονική εμπλοκή για τον γραμματισμό στο νηπιαγωγείο: συνεργατική έρευνα δράσης για την ενίσχυση της συνεργασίας νηπιαγωγείου-οικογένειας-κοινότητας με έμφαση στα ζητήματα γραμματισμού των παιδιών», 2025. Επιβλέπουσα: Ευθυμία Πεντέρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
  27. Χρήστος Διαμαντής, «Αυτοβιογραφία και λογοτεχνία: η μυθοπλαστική κατασκευή του εαυτού στις Ρωμιοπούλες της Πηνελόπης Δέλτα», 2025. Επιβλέπουσα: Σοφία Ιακωβίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.