Μενού Κλείσιμο

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Αθηνά Καφετζή, 2021)

Η Μουσική ως μέσο αντιμετώπισης του παιδικού φόβου
(Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία)


Αθηνά Καφετζή

 

Περίληψη: Σε μια κοινωνία που κατακλύζεται ολοένα και περισσότερο από ανεξέλεγκτες, άσχημες και βίαιες εικόνες που σοκάρουν και πληγώνουν τις ανθρώπινες ψυχές, πώς μπορούμε να θωρακίσουμε τα παιδιά απέναντι στον φόβο που παραμονεύει ακόμα και μέσα στην αγκαλιά της μητέρας; Όταν τα παιδιά εκτίθενται στο συναίσθημα του φόβου μέσα από ηχητικά παιχνίδια και μουσικές μελωδίες, μπορούν να μάθουν να μην φοβούνται τον φόβο; Μπορεί η μουσική να αποτελέσει μέσον αντιμετώπισης του παιδικού φόβου; Είναι ενδεδειγμένο να εκτίθενται τα παιδιά στο συναίσθημα του φόβου; Και εάν ναι, με ποιους τρόπους; Τέτοιου τύπου ερωτήματα προέκυψαν κατά τη διάρκεια οργανωμένων μουσικών παιχνιδιών, που πραγματοποιήθηκαν με παιδιά ηλικίας τριών έως έξι χρόνων. Οι μουσικές που είχαν επιλεγεί, όπως το 4ο μέρος της 6ης Συμφωνίας του Beethoven ή η «Νύχτα στο φαλακρό βουνό» του Mussorgsky, είχαν έντονα τα στοιχεία πρόκλησης φόβου και άγχους. Οι αντιδράσεις των παιδιών αλλά και των γονιών ήταν ποικίλες, γεγονός που μας έβαλε σε σκέψεις και μας οδήγησε στον εμπλουτισμό των ασκήσεων, κυρίως δημιουργώντας διεξόδους με «κρυψώνες» για τα παιδιά που έδειχναν να φοβούνται έντονα και έψαχναν μέρος για να κρυφτούν. Στην παρούσα εργασία θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τις πιθανές απαντήσεις εστιάζοντας στον παιδικό φόβο και τις ευεργετικές επιδράσεις της μουσικής. Θα αναζητήσουμε, επίσης, τη σχέση μεταξύ των δύο, μουσικής- φόβου, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως εργαλείο αντιμετώπισης του παιδικού φόβου

 

Τριμελής Επιτροπή:

Δήμητρα Ευαγγέλου (Επιβλέπουσα), Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.

Ασπασία Σερντάρη, Τμήμα Ιατρικής, Δ.Π.Θ.

Κωνσταντίνος Καραδημητρίου, Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.

Λέξεις-κλειδιά: Παιδικός φόβος, φόβος, συναισθήματα, μουσική, εκπαίδευση
ΠΜΣ: Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα
Έτος ολοκλήρωσης: 2021
Σελίδα Αποθετηρίου Δ.Π.Θ.