Μενού Κλείσιμο

Κίνητρα, Αυτορρύθμιση και Μάθηση στην Προσχολική Ηλικία

  • Κωδ. Μαθήματος: Ψ 36 Ε
  • Εξάμηνο: 8o Εξάμηνο
  • Υποχρεωτικό: Υποχρεωτικό Κατ' επιλογήν
  • Διδάσκοντες:
  • Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: Ναι
  • Ώρες Θεωρίας: 2
  • Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου: 1
  • Ώρες Διδασκαλίας: 3
  • Πιστωτικές Μονάδες: 4.5

Κίνητρα, Αυτορρύθμιση και Μάθηση στην Προσχολική Ηλικία

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών και των φοιτητριών με την πρόσφατη ψυχολογική έρευνα και τις δυνητικές εφαρμογές της σε πλαίσια εκπαίδευσης μικρών παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν επίκαιρα ζητήματα από τη διεθνή βιβλιογραφία και ερευνητικά δεδομένα αναφορικά με (α) την αναπτυσσόμενη ικανότητα των μικρών παιδιών να αυτο-ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους και να εμπλέκονται ενεργητικά στη μαθησιακή διαδικασία, (β) τη σχέση μεταξύ αυτο-ρύθμισης και κινήτρων κατά την πρώιμη αυτή αναπτυξιακή περίοδο, (γ) τη σημασία των κινήτρων και των μεταγνωστικών διεργασιών για τη μάθηση και τη σχολική επίτευξη ήδη από την προσχολική ηλικία, (δ) τις συνθήκες που προάγουν την αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στα πλαίσια του σχολείου και της οικογένειας, (ε) τους τρόπους αξιολόγησης των κινήτρων, των μεταγνωστικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων αυτο-ρύθμισης των μικρών παιδιών κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα κληθούν να συμμετάσχουν ενεργητικά στο μάθημα με μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, ερευνητικές μελέτες μικρής κλίμακας και παρουσιάσεις στην τάξη.

Το αναλυτικό περίγραμμα του μαθήματος είναι διαθέσιμο στον Οδηγό Σπουδών