Περιεχόμενο Μαθήματος
- Ιστορική αναδρομή: Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
- Η έννοια της προσαρμοστικής συμπεριφοράς.
- Μαθησιακό προφίλ και χαρακτηριστικά των ατόμων με:
- Μακροχρόνια ασθένεια (Διαταραχές ακοής, Διαταραχές όρασης, Αισθητηριακές διαταραχές).
- Προβλήματα προσαρμογής (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας, έκπτωση λειτουργικότητας, συναισθηματικές δυσκολίες)
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία)- Δυσλειτουργία της ομιλίας (Αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές του λόγου, Δυσαρθρία, Τραυλισμός)
- Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (Αυτισμός ως διαταραχή της ψυχολογικής ανάπτυξης του ατόμου)
- Διαταραχές νοητικού δυναμικού (Έννοια και φύση της νοητικής καθυστέρησης – Θεωρητικές προσεγγίσεις στη νοητική καθυστέρηση).
- Θεωρητικά μοντέλα προσέγγισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
- Μέθοδοι αξιολόγησης των συναισθηματικών & συμπεριφορικών δυσκολιών των μαθητών.
- Σχεδιασμός υποστήριξης και σύγχρονες τάσεις για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Στρατηγικές, εργαλεία).
- Συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα συμπεριφοράς των μαθητών.
- Υπηρεσίες ψυχικής υγείας και φροντίδας παιδιών και εφήβων (Oργάνωση και λειτουργία υπηρεσιών ψυχικής υγείας).